Animace II – pokročilejší techniky a hlubší vhled do tvorby
- pro žáky 3.–9. třída
- 90 min.
- lektorka: Šárka Čechová
- klub Vrátnice / můžeme realizovat ve vaší škole, zavolejte nám
Vstupné 90 Kč / u vás ve škole 110 Kč za žáka
Proč pokračovat v animaci?
Když děti vidí, že jejich nápad ožívá na obrazovce, rozzáří se jim oči. A právě tenhle zážitek chceme posunout ještě dál. Animace II. učí žáky, jak tvořit animace, které mají hloubku, příběh a wow efekt. Seznámíte se s technikami pixilace, clay a cut out.
Co workshop přináší?
- Rozšíření znalostí z první části – nové triky a efekty.
- Prohloubení kreativního myšlení.
- Zkušenost s komplexnější prací s animací (delší scény, propracovanější příběh).
- Posílení digitální gramotnosti.
Co se žáci naučí?
- Používat pokročilejší animační techniky a postupy.
- Kombinovat různé styly a experimentovat s vizuálními efekty.
- Pracovat v týmu na tvorbě společného projektu.
- Přemýšlet nad příběhem v širších souvislostech.
Pro pedagogy:
Workshop navazuje na předchozí setkání a posouvá žáky dál. Díky novým animačním technikám dokážou své nápady jasněji vyjádřit, proměnit je v hotový výstup a přirozeně spolupracovat v týmu. Pedagog tím získá třídu, která umí plánovat, vyprávět příběh a pracovat s digitálními nástroji – což výrazně usnadňuje vedení hodin i projektových aktivit.
Propojení s RVP:
- Umění a kultura – hledání vlastního stylu, rozvoj estetického vyjádření.
- Informační a komunikační technologie – efektivní a kreativní využívání digitálních nástrojů.
- Jazyk a jazyková komunikace – práce s rozvinutým příběhem, posílení schopnosti jasně formulovat myšlenky.
- Člověk a svět práce – praktická zkušenost s komplexním projektem, plánováním a spoluprací v týmu.
Kompetence, které workshop rozvíjí:
- k učení (hlubší pochopení principů animace),
- k řešení problémů (jak vyjádřit složitější myšlenky a překonat technické výzvy),
- komunikativní a sociální (týmová práce, prezentace výsledků).
Animace II je dalším krokem pro ty, kteří chtějí žákům ukázat, že mobilní telefon nemusí být jen hračka – ale skutečný nástroj k tvorbě umění a školních projektů.