Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

archiv

MIKAEL ERICSSON – violoncello, DANIEL JUN – klavír

levá šipkapředchozídalšípravá šipka
24. 9.
Úterý

18:00

ZUŠ

další obrázek
ilustrační obrázekilustrační obrázekilustrační obrázekilustrační obrázekilustrační obrázek

Úterý 24. září 2019 - 18:00 - ZUŠ

MIKAEL ERICSSON – VIOLONCELLO
DANIEL JUN – KLAVÍR

Koncertní večer pro violoncello a klavír.

V rámci spolupráce se Základní uměleckou školou v Rožnově p. R. se na úvod představí žáci rožnovské ZUŠ.

Koncert uvádí Kruh přátel hudby v cyklu Večery s klasikou.

Vstupné v předprodeji: 140 Kč, v den akce a na místě: 190 Kč. Rezervace a prodej v sídle T klubu a v TIC nebo online od 20. 8. od 8:30 hodin. Od stejného data je možná také 3denní rezervace, a to pouze online.

Držitelé Rožnovské seniorské karty: 110 Kč.

Zvýhodněné vstupné bude možné zakoupit v předprodeji v T klubu, TIC nebo na místě vždy po předložení Rožnovské seniorské karty. Vzhledem k omezené kapacitě sálu doporučujeme nákup vstupenky v předprodeji.

Studenti rožnovské ZUŠ mají po předložení studijního průkazu vstup zdarma.

detaily

Mikael Ericsson je violoncellista švédského původu spojený od 80. let s Prahou.
Pochází ze švédského města Arvika, ležícího na středozápadě země v provincii Värmland. Je z hudební rodiny, jeho otec byl klavíristou, hudebním pedagogem a organizátorem mezinárodních hudebních kurzů. Bratr je houslistou.
Na violoncello začal hrát v útlém věku od sedmi let pod dohledem známého dánského pedagoga Hanse Erika Deckerta. Později studoval hru na violoncello pod vedením uznávaného violoncellisty Erlinga Bløndal-Bengtssona, v letech 1968 až 1971 nejprve na výběrové hudební škole švédského rozhlasu na zámku Edsberg nedaleko Stockholmu a posléze v letech 1971 až 1972 na Královské dánské hudební akademii v Kodani. Absolvoval mistrovské kurzy v Mont Orfordu v Kanadě u francouzského violoncellisty Guy Fallota roku 1969 a v Kodani u světoznámého violoncellisty, Američana ruského původu, Gregora Pitagorského v roce 1971.
V letech 1962 až 1972 se účastnil interpretačních kurzů, které v Arviku pořádal Josef Vlach ve spolupráci s jeho otcem. Přátelství s Josefem Vlachem ho přivedlo roku 1972 ke studiu na Akademii múzických umění v Praze, kde studoval hru na violoncello u profesora Josefa Chuchra a komorní hru u docenta Josefa Vlacha. V roce 1978 se stal finalistou mezinárodní soutěže Petra Iljiče Čajkovského v Moskvě a roku 1980 zvítězil na Pražském jaru, kde získal cenu za nejlepší interpretaci soudobé české skladby.
Od roku 1976 je řadovým členem i sólistou Českého komorního orchestru. Jako sólista dále koncertoval s mnoha významnými českými orchestry (např. Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Janáčkova filharmonie Ostrava, Slovenská filharmonie, Pražský komorní orchestr bez dirigenta, Filharmonie Brno) a s četnými zahraničními orchestry v Německu, Maďarsku a Polsku. Se Stockholmským rozhlasovým orchestrem podnikl turné po Švédsku a s Českým komorním orchestrem po Španělsku. Spolupracoval s řadou známých dirigentů (Herbert Blomstedt, Aram Iljič Chačaturjan, Libor Pešek, Josef Vlach, Vladimír Válek, Ondřej Kukal), jako doprovod měl mnohé známé klavíristy (Josef Hála, Ivan Klánský, Jenö Jandó, Oliver Triendl, Adolf Wiklund).
Uskutečnil premiéry některých skladeb soudobých autorů (Viktor Kalabis, Štěpán Koníček, Ondřej Kukal, Zdeněk Lukáš, Jiří Laburda, Alois Piňos). Dále nahrál sonáty pro violoncello a klavír od Sergeje Rachmaninova a Edvarda Griega, sonáty Luigi Boccheriniho pro violoncello a cembalo a skladby pro violoncello a klavír Bohuslava Martinů. Natáčel pro rozhlasové stanice v ČR, Německu i ve Švédsku, spolupracoval s českou a švédskou televizí.
Se svou manželkou houslistkou Janou Vlachovou založil v roce 1977 komorní Duo Vlachová--Ericsson, s kterým mimo koncertní vystupování nahráli i několik CD s hudbou Arthura Honeggera, Bohuslava Martinů a Maurice Ravela, natáčeli také skladby starých mistrů (Josef Rejcha, Karel Stamic). V roce 1982 sestavil s manželkou Nové Vlachovo kvarteto, které v roce 1995 změnilo název na Vlachovo kvarteto Praha, v němž hrají dodnes.
Mimo hraní v Českém komorním orchestru, sólovém vystupování a hře v kvartetu ještě působí v triu Serioso, kde hraje s manželkou Janou Vlachovou (housle) a Karlem Stadtherrem (viola) a dále vystupuje v klavírním kvartetu Ad Libitum, kde na klavír hraje Helena Suchárová-Weiser.
Věnuje se i pedagogické činnosti. Vedl mezinárodní kurzy sólové i komorní hry a semináře na hudebních školách ve Švédsku i Spojených státech. V letech 2006 až 2010 vyučoval na konzervatoři v Plzni a od roku 2010 je pedagogem na Akademii múzických umění v Praze.
Počet jím nahraných skladeb je úctyhodný, nahrává sólově, v duetu, s kvartetem i v různých sestavách, včetně velkých orchestrů. Zde je výběr z jeho nahrávek (Diskografie), Mikael Ericsson v Českém hudebním slovníku osob a institucí

MgA. Daniel Jun studoval klavírní hru na Konzervatoři P. J. Vejvanovského v Kroměříži ve třídě MgA. Vandy Jandové v letech 2006-2012. V dubnu 2012 absolvoval konzervatoř klavírním koncertem č. 1 Es dur Ference Liszta za doprovodu Symfonického orchestru Konzervatoře P. J. Vejvanovského pod taktovkou MgA. Viktora Kozánka. V říjnu 2012 nastoupil na HF JAMU v Brně do klavírní třídy prof. Aleny Vlasákové, v létě 2018 tato studia absolvoval završením magisterského dvojitého oboru Hra na klavír a klavírní pedagogika.
Již řadu let se věnuje pravidelné koncertní činnosti, od roku 2005 má na kontě několik set koncertních vystoupení v České republice i v zahraničí. Např. v březnu 2012 provedl v Lipsku Lisztovu Sonátu h moll a další vrcholná díla klavírní literatury na koncertě věnovaném zemřelým osobnostem Opery Lipsko. Koncerty zpravidla provází slovem, čímž se snaží zejména artificiální hudbu přiblížit širším posluchačským kruhům. Na řadu pódií se pravidelně vrací, součástí jeho koncertní činnosti jsou i edukační koncerty. Věnuje se intenzivně také komorní hudbě, např. ve spolupráci s violoncellisty Mikaelem Ericssonem, Petrem Mašlaněm či s violistou a skladatelem Jiřím Kabátem.
Na JAMU v Brně působil již od roku 2007 jako studijní model klavírního oddělení a účastní se při svém studiu také masterclassů s dalšími významnými českými i zahraničními pianisty, např. Janem Jiraským, Ivanem Klánským, Karlem Košárkem, Jonathanem Anerem (Německo), Aleksandrou Radosavljevic (Bosna a Hercegovina), Jánisem Maleckisem (Litva), Otto Niederdorferem (Rakousko), Avnerem Aradem (USA/Izrael), Hakonem Austbem (Norsko), Vasily Lobanovem (Rusko) a dalšími.
V průběhu svého dosavadního uměleckého vývoje získal také různá ocenění na mezinárodních interpretačních soutěžích. V březnu 2010 se stal finalistou 29. ročníku Mezinárodní klavírní soutěže Bedřicha Smetany v Plzni. V dubnu 2014 získal 2. cenu na 2. ročníku mezinárodní klavírní soutěže „Notes In Harmony“ v italské Bettoně (prov. Perugia). V květnu 2014 získal 2. cenu na 16. ročníku mezinárodní hudební soutěže EUTERPE, která se konala v Coratu (provincie Bari, Itálie). V červnu 2015 získal 3. cenu na 5. ročníku mezinárodní soutěže „Youth Academy Award“ v Římě. Momentálně se plně věnuje koncertní činnosti a působí také jako soukromý lektor klavírní hry.