archiv

Zrušeno - Czech Ensemble Baroque

levá šipkapředchozídalšípravá šipka
20.10.
Úterý

19:00

kostel Všech svatých

SDÍLEJTE:

Zrušeno.

další obrázek
ilustrační obrázekilustrační obrázek

Úterý 20. října 2020 - 19:00 - kostel Všech svatých

Czech Ensemble Baroque

Akce je z důvodu epidemiologické situace zrušena.
Kancelář na ulici 1. máje 1000 je uzavřena na dobu neurčitou. Vstupenky lze vrátit pouze bezkontaktně. Na email ekonomicke@tka.cz zašlete žádost o vrácení, kde uvedete číslo svého účtu a jako přílohu nám zašlete pdf elektronických vstupenek nebo scan či fotografii fyzických vstupenek. Fyzicky bude možné vstupenky vracet až po znovuotevření kanceláře.

Concerti grossi 

Program:

  • G. F. Händel: Concerto grosso d moll op. 6/10, HWV 328
  • J. S. Bach: Braniborský koncert č. 5
  • A. Corelli: Concerto grosso D dur, Op. 6, č. 4

Czech Ensemble Baroque

Dirigent: Roman Válek
Sólisté: Josef Žák – housle, Veronika Manová - housle, Jiří Havrlant – cembalo, Lucie Dušková – flauto traverso
Koncertní mistr: Josef Žák

Koncert je součástí cyklu Bacha na Mozarta! ve Zlínském kraji.
Partneři: MKČR, Zlínský kraj, ČEPS, VAE Therm

Vstupné v předprodeji: 230 Kč, v den akce a na místě: 250 Kč.

Snížené vstupné lze koupit pouze v kamenných předprodejích nebo na místě.
Senioři, děti, studenti, ZTP a ZTP/P (s průkazkou ISIC, ZTP a ZTP/P doprovod zdarma): 150 Kč.
Studenti hudebních škol a členové sborů (s dokladem o studiu či členství): 100 Kč.

Rezervace a prodej v sídle T klubu, TIC, v ENO il negozio v Brillovce nebo online od 15. 9. od 8:30 hodin. Od stejného data je možná také 3denní rezervace, a to pouze online.

Czech Ensemble Baroque

Soubor tvořený orchestrem, vokálním ansámblem a sólisty v roce 1998 založil a dodnes vede význačný český dirigent Roman Válek. Členy jsou profesionální instrumentalisté a zpěváci z České republiky, Slovenska, Maďarska, Polska a Německa. Czech Ensemble Baroque se zaměřuje především na kantáty, opery, koncerty a symfonie převážně z období baroka a klasicismu v progresivním a svěžím podání. Široké žánrové rozpětí souboru mimo jiné dokládají jména výrazných osobností hudebního světa, které s Czech Ensemble Baroque spolupracovali a spolupracují: Andrea Scholl,  Adam Plachetka, Pavel Šporcl, Jean-Francois Lombard, Markéta Cukrová, Roman Janál, Ludmila Peterková… A také Vojtěch Dyk, se kterým se soubor před časem sešel při uvedení oceňované Bernsteinovy Mše.
Pozornost laiků i odborníků ansámbl získal velkým abonentním cyklem staré hudby BACHA NA MOZARTA! a uváděním českých premiér děl světových skladatelů, jako je Vivaldi, Purcell, Mysliveček, Lully aj. Dlouhodobou soustředěnou pozornost věnuje objevování a restauraci díla významného českého rodáka F. X. Richtera – výsledkem jsou již tři nahrávky s Richterovým dílem pro Supraphon, zejména poslední album Te Deum se těší velkému ohlasu zahraniční odborné kritiky.

Händel - Bach - Corelli

Termín „Concerto grosso" používá již v roce 1591 ve svých Intermediích Cristofano Malvezzi, avšak kořeny formy sahají do vokálně - instrumentálních kompozic raného baroka - například Symphoniae sacrae Giovanniho Gabrieliho, které jsou psány formou dvojsborového chrámového moteta. Na tyto moteta pak navazuje zejména v Německu duchovní koncert. Samotné concerto grosso se vyvíjí ze skladeb benátské dvojsborovosti, kde spolu soupeří 2 skupiny: concerto grosso — větší seskupení hráčů a concertino - skupinka sólistů. Takováto formace se stala prototypem concerta grossa A. Corelliho. Představitel římské školy dovedl k dokonalosti formu sólových houslových i triových sonát, jejichž obsazení (dva hlavní hlasy a continuo) se stalo základem pro concertino v jeho nejznámějším díle 12 Concerti grossi, op.6, které byly vydány v roce 1714. Sbírka obsahuje osm chrámových koncertů, Koncert č. 4 je nejen díky jásavé D dur nabitý radostným zvukem a bývá Často uváděn jako příklad typického Corelliho stylu. Italskou novinkou se nechal inspirovat také Johann Sebastian Bach v cyklu „Six Concerts avec plusieurs instruments“, jenž byl dokončen v letech 1718-1721 v Köthenu a později věnován braniborskému markraběti Kristiánu Ludvíkovi, který Bachovu práci inicioval. Braniborský koncert č. 5 D dur je zkomponován pro koncertantní cembalo, příčnou flétnu, housle a smyčce. A v pozadí nemůže zůstat ani kosmopolitní G. F. Händel. Concerti grossi, Op. 6 byly poprvé publikovány v Londýně Johnem Walshem v roce 1739 a Händel se zde přímo obrací k odkazu A. Corelliho obsazením koncertantní skupiny dvojími houslemi a violoncellem. Původně byly koncerty určeny k provozování během Händelových oratorií. Desátý koncert d moll má podobu barokní taneční suity uvedené francouzskou ouvertourou. Každý ze tří skladatelů představuje vrcholné virtuózní barokní kompoziční formu concerta grossa ve vlastním osobitém stylu a posluchač tak má jedinečnou možnost porovnání.

Czech Ensemble Baroque: http://www.ebcz.eu/
FB:www.facebook.com/ensemblebaroque.cz/